Betűméret
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Anyakönyvvezető - ügyintézés


Felvilágosítást kéjrhet telefonon, vagy e-mailben.

Munkatársunk

Pappné Kalóczkai Tímea
Beosztás Anyakönyvvezető
Telefon 06 24 517-260 / 104 mellék
E-mail Anyakönyvvezető

Az anyakönyvvezető jogállása

Az anyakönyv hatósági nyilvántartás, amely közhitelűen tanúsítja a benne feljegyzett adatokat, illetőleg azok változását.

Anyakönyvet kell vezetni:

a születésekről,
a házasságkötésekről,
a bejegyzett élettársi kapcsolatokról,
a halálesetekről.

Az anyakönyvet

községben, városban, megyei jogú városban és fővárosi kerületben a települési önkormányzat polgármesteri hivatalának anyakönyvvezetője (a továbbiakban: anyakönyvvezető), valamint
- az anyakönyvvezető számára biztosított jogokat gyakorolva - az anyakönyvi ügyekért felelős közigazgatási és igazságügyi miniszter által rendeletben kijelölt Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal (hazai anyakönyvezés) vezeti.

Az anyakönyvvezető elsődleges feladatai:

  • vezetni a születési, a házassági és a halotti anyakönyvet,
  • közreműködni a házasságkötésnél és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésénél,
  • intézni az anyakönyvi igazgatással összefüggő egyéb feladatokat,
  • szükség szerint közreműködni a családi események társadalmi megünneplésében,
  • részt venni az állampolgársági eljárásban: az állampolgárság megszerzésére irányuló nyilatkozatot és kérelmet, továbbá az állampolgárságról lemondó nyilatkozatot, valamint az állampolgársági bizonyítvány kiadása iránti kérelmet, személyesen a kérelmező lakóhelye szerint illetékes települési (főváros kerületi) önkormányzat polgármesteri hivatala anyakönyvvezetőjéhez kell benyújtani, aki köteles a kérelmet öt napon belül felterjeszteni az állampolgársági ügyekért felelős miniszterhez.