Betűméret

akadalymenteslogo

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Dr. Szabados Karina gyermekorvos rendelési ideje, elérhetőségei

Az új gyermekorvos, Dr. Szabados Karina csecsemő- és gyermekgyógyász szakorvos,
házi gyermekorvos 2021. május 3-tól rendel városunkban.

2021.05.03-án, hétfőn a rendelés kivételesen 11:00-15:00-ig lesz megtartva.

Asszisztens: Tóth Attiláné Marcsi

Rendelő: 2314 Halásztelek , Posta Köz 1.

Rendelési idő:

Hétfő 8:00 – 12:00
Kedd 16:00 -18:00
Szerda 10:00 – 13:00
Csütörtök 14:00 – 18:00
Péntek 12:00 – 15:00

Tanácsadás:

Kedd 14:00 - 16:00
Szerda 8:00 - 10:00

Rendelkezésre állás:

Minden hétköznap 8:00 – 18:00

Elérhetőségek:

Rendelő: 06 24 450 392 (időpontkérés betegrendelésre, tanácsadásra)

E-mail (receptkérés, orvosi kérdés, igazolás): rendelo@drkarina.hu

Mobil/Viber (indokolt esetben): 06 30 128 1932

Hírek, rendelést érintő változások, ismeretterjesztő anyagok:

Honlap: https://drkarina.hu

Facebook oldal: drszabadoskarina

ÚJ GYEREKORVOS 2021. MÁJUS 1-TŐL!

Kedves halásztelki Polgárok, Kedves Szülők!

Engedjék meg, hogy bemutatkozzak, Szabados Karina vagyok, csecsemő és gyermekorvos. Már kisgyermekkorom óta orvos szerettem volna lenni, majd tanulmányaim befejeztével a gyermekek gyógyításában találtam meg önmagamat.

2008-ban szereztem meg orvosi diplomámat a Budapesti Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Karán, majd a gyermekellátás szakterületein belül igyekeztem minél szélesebb körben ismereteket szerezni. Két évet rezidens orvosként töltöttem a SE I. számú Gyermekklinikáján, majd szakorvosjelöltként három évet töltöttem a MRE Bethesda Gyermekkórházában. Rövid ideig mellékhatásfigyelő szakértőként dolgoztam az EGIS Gyógyszergyár Zrt. Gyógyszerbiztonsági osztályán.

A gyermekgyógyászat szakvizsga megszerzését követően két évet házi gyermekorvosi körzetben dolgoztam állandó helyettesként Diósdon. Ezzel régi álmom vált valóra, véleményem szerint a gyermek életében kiemelten fontos szerepet tölt be a háziorvos. Ő az, aki a gyermeket születésétől kezdve ismeri, figyeli, nyomon követi fejlődését, és igyekszik testi- és szellemi egészsége megőrzésében támogatni, segíteni.
Ennélfogva világszemléletemben a középpontban a gyermek van, aki szülei féltő, biztonságot adó szeretetében cseperedik fel és mint gyermekorvos - a védőnővel együtt - ennek az egységnek szeretnék szerető, odaadó, segítő, megbízható támogatója lenni, akire mindig számítani lehet.

Munkám során elődleges szerepet kap a prevenció (kiemelt helyen a szűrővizsgálatok és védőoltások fontossága) az egészséges életmódra nevelés, és az esetleges betegségek, kórállapotok korai felismerése. Folyamatosan képzem magam tanfolyamok, továbbképzések, kongresszusok keretében a gyermekgyógyászat különböző területein. A bizonyítékokon alapuló orvoslásban hiszek, ezért a mindennapi gyakorlatban is ehhez a szemlélethez tartom magam, valamint követem a hazai, és a nemzetközi szakirodalom aktualitásait

Mindennapi munkám során törekszem az infotechnológia által nyújtott lehetőségek maximális kihasználására, tapasztalatom szerint a telemedicina eszközei jelentősen segítik a kommunikációt, betegellátást és a gyors tájékoztatást.

Családommal Diósdon lakunk, férjemmel 11 éve élünk boldog házasságban. Két gyermekem büszke édesanyjaként szeretnék hiteles orvos lenni és jó példával elől járni, egészséges étrend mellett rendszeresen sportolok és soha nem dohányoztam. Szabadidőmben igyekszem minél többet a családommal lenni, a sport és a mozgás nagyon fontos része az életünknek (futás, kerékpározás, kirándulás).

Mindenkinek jó egészséget kívánok!

Újra adómentes a „pálinkafőzés”

Idén több szempontból is változtak a pálinkafőzés szabályai. Míg a főzés adminisztrációs teendői szinte alig változtak, a párlat-előállítás bizonyos mennyiségig adómentessé vált a magánfőzőknek és a bérfőzőknek egyaránt.

A 2021-es változások nem befolyásolják a párlatkészítés két eddig is megszokott módját, tehát pálinkát továbbra is magánfőzéssel vagy bérfőzetéssel lehet előállítani. A magánfőző személyes fogyasztásra maga állítja elő a párlatot saját gyümölcsből, és legfeljebb 100 liter űrtartalmú, saját pálinkafőzőt használhat.

Újdonság idén, hogy a magánfőzés adómentessé vált, de a főzhető mennyiség — 86 liter — nem változott. Ez a mennyiség, ahogyan korábban is, csak a magánfőző, családtagjai vagy vendégei által fogyasztható el, vagy kizárólag adóraktár részére értékesíthető.

Az adómentességgel megszűnik a párlatadójegy is.

Mostantól a magánfőzőnek a pálinkafőzés előtt a NAV J49-es nyomtatványt kell elküldeni a NAV-hoz akár elektronikusan, akár papíron. Meg kell adnia a nevét, a lakcímét, az adóazonosító jelét, a főzni tervezett pálinka mennyiségét literben és nyilatkoznia kell, hogy a magánfőzés feltételeinek megfelel. A bejelentés alapján a NAV magánfőzöttpárlat-származási igazolást készít, amit elküld a magánfőzőnek.

Ha valaki most kezdene otthoni főzésbe, vagy már főz, de adatai megváltoztak, a magánfőzésre szolgáló desztillálóberendezés megszerzését, valamint a változásokat 15 napon belül kell bejelenteni a lakóhelye szerinti önkormányzati adóhatósághoz. Az ellenőrzéseket az önkormányzati adóhatóság munkatársai végzik. Valótlan adatok megadása, vagy a főzés bejelentésének hiánya miatt a desztillálóberendezést és az azon előállított párlatot le is foglalhatják.

A bérfőzetéssel szeszfőzdében előállított pálinka után a bérfőzetőnek 2021-től évente 50 liter mennyiségig nem kell adót fizetnie, az 50 litert meghaladó vagy a nem adóraktárnak értékesítésre szánt mennyiségre az adó hektoliterenként 333 385 forint. Az 50 literes mennyiség alatt 43 hektoliterfok alkoholterméket kell érteni, amely például 86 liter 50 térfogatszázalék alkoholtartalmú párlatnak feleltethető meg.

A jövedéki ügyeket elektronikusan kell intézni. Ez alól magánfőzőnél csak a bejelentési kötelezettség és a származás igazolása, a kizárólag bérfőzést végző adóraktárnál pedig az adóraktári nyilvántartás vezetése és adatszolgáltatása jelent kivételt.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Álláshirdetés

A Halásztelki Polgármesteri Hivatal konyhája felvételt hirdet: 1 fő fekete mosogató - gépkocsivezető álláshely betöltésére

Férfi munkavállaló jelentkezést várjuk. Elvárás: B kategóriás jogosítvány, gyors, precíz munkavégzés, magabiztosság, jó fizikai teherbírás.

Bérezés megegyezés alapján. Érdeklődni lehet személyesen, önéletrajzzal Létó Lászlónénál.

Cím: Halásztelek, Somogyi Béla út 50-52.

Telefonszám: 06-20-490-5528

Bölcsődei jelentkezés 2021-ben

Tisztelt Szülők!

A Tündérpalánta Bölcsőde 2021/2022. nevelési évre szóló felvételi rendje az alábbiak szerint alakul:

Jelentkezési kérelmüket elektronikus vagy postai úton nyújthatják be 2021. április 19-23-ig.
A személyes benyújtás lehetősségét rendkívüli esetben, és előre - telefonon - egyeztetett időpontban tudjuk csak biztosítani.
E-mail címünk: tunderpalanta@halasztelek.hu

Levelezési címünk: Halásztelki Humánszolgáltató Központ Tündérpalánta Bölcsőde 2314 Halásztelek, Iskola u. 2.

A jelentkezéshez szükséges dokumentumok:
• Kitöltött és mind a 2 szülő által aláírt jelentkezési lap, (mely letölthető IDE kattintva, de kérésre e-mailben is elküldjük a szülőnek)
• Gyermek Taj kártyája.
• Gyermek lakcím kártyája.
• Szülők lakcím kártyája.
• Gyermek születési anyakönyvi kivonata.
• Apa esetében munkáltatói igazolása, Anya esetében szándéknyilatkozat a munkáltatótól a várható munkába lépés pontos idejéről.
• Amennyiben a gyermeke tartós beteg vagy ételallergiás, akkor az arról szóló szakorvosi vélemény.
• Amennyiben a gyermeke sajátos nevelési igényű, akkor a szakértői bizottság szakvéleménye.
• Nagycsaládosok esetén az azt megállapító határozat. (MÁK)
• Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság esetén az azt megállapító határozat. (Jegyző)
• Nevelésbe vett gyermek esetén az azt megállapító jogerős határozat másolatban.
• Egyedülállóság esetén: jogerős bírósági ítélet a gyermekelhelyezésről / jogerős gyámhatósági határozat / közokiratba foglalt kötelezettségvállaló nyilatkozat.

A jelentkezési lapon és a munkáltatói igazoláson kívül a felsorolt dokumentumokat másolatban kérjük benyújtani postai úton történő jelentkezés esetén.

Elektronikus jelentkezés esetén kérjük, figyeljenek a scannelt / fotózott dokumentumok minőségére!

Felmerülő kérdéseikkel forduljanak hozzánk bizalommal a 06-24-662-968-as telefonszámon, vagy a tunderpalanta@halasztelek.hu e-mail címen.

 

"Online-ból JELES" program